Сайт-агрегатор — веб-ресурс, де зібрані й розподілені пропозиції від різних компаній, що продають товари і пропонують послуги. Основний прибуток таких сайтів йде від реалізації товарів і послуг фірм, які представлені на інтернет-майданчику. Прикладом такого інтернет-майданчика служить AliExpress, де кожен продавець може продати свій товар за кордон.
На одному майданчику збирається величезна кількість пропозицій, розміщується багато корисних статей, новин необхідної тематики, з яких можна знайти відповідь на своє питання. Такі сайти є прямими конкурентами малому бізнесу за рахунок дуже низьких цінових пропозицій.
У сайту-агрегатора позиції в органічному пошуку завжди будуть вищі, ніж у звичайного корпоративного сайту або інтернет-магазина. І навіть якщо вкладати гроші в покупку посилань, оптимізувати контент і покращувати дизайн, середньостатистичний сайт не зможе конкурувати за ТОП-позиції із сайтом-агрегатором, який так любить Google, через невеликий трафік.
Дійсно, якщо подивитися, то всі високі позиції в органічному пошуку займають агрегатори й маркетплейси. І щось протиставити звичайним інтернет-магазинам просто не реально. Чому ж Google любить агрегатори?
Існує 5 основних причин, що пояснюють цей факт:
- Агрегатори зручні для відвідувачів: товари й послуги згруповані на одному майданчику й не потрібно заходити на безліч сайтів.
- Величезний асортимент і безліч фільтрів дозволяють вибрати саме те, що потрібно користувачеві, відфільтрувавши пропозиції за ціною, характеристиками та іншими критеріями.
- Зрозумілий інтерфейс, юзабіліті, UX будуть впевнено супроводжувати клієнта від заходу на сайт-агрегатор до завершення покупки товару/замовлення послуги.
- Поведінкові фактори на таких сайтах дуже добре працюють. Відвідувач переглядає різні сторінки, знайомиться з відгуками, робить порівняння, тим самим роблячи сайт ще більш привабливим для пошукової системи.
- Для сайтів-агрегаторів збирається СЯ, що складається з безлічі запитів, під які створюються релевантні сторінки. Тому агрегатори завжди показуються в ТОП-видачі.
Які бувають сайти-агрегатори
Розрізняють декілька видів таких ресурсів:
- Новинні агрегатори. На таких новинних порталах можна прочитати новини, замітки, огляди або інтерв’ю, зібрані з різних ресурсів (соцмережі, інформаційні стрічки, популярні новинні сайти). Агрегатори дозволяють додатково заробляти на рекламному трафіку, який вони залучають через новинний контент. Такі ресурси є конкурентами виключно між собою, адже на них не розміщується унікальний контент, у порівнянні з новинними ресурсами на звичайних CMS. Приклад новинного агрегатора: smi2.ua.
- Агрегатори товарів і послуг (маркетплейси). На таких ресурсах збирається і структурується інформація від різних фірм, які пропонують свої товари й послуги. Тут зручно вибирати релевантні послуги, порівнювати за ціною й технічними характеристиками товар від різних виробників. ТОП маркетплейсів України: «Розетка», Prom, «Епіцентр», Алло, Kasta, Bigl, Zakupka, F.ua.
- Агрегатори авіаквитків. Спеціалізовані ресурси, де збирається й сортується інформація про пропозиції з продажу авіаквитків. Кожен користувач зможе підібрати для себе оптимальну пропозицію. Такі сайти мають додатковий заробіток на рекламі супутніх послуг (таксі, оренда нерухомості, екскурсії, проживання та ін). Приклад: aviasales.ua.
- Агрегатори фрілансерів і приватних майстрів. Вільнонаймані працівники (фрілансери, дизайнери, айтішники, сеошники, майстри нігтьового сервісу, сантехніки, будівельники) можуть розмістити інформацію про послуги і знайти своїх клієнтів, а замовник може підібрати виконавця на разовий проєкт або періодичну співпрацю. Приклад агрегатора: freelancehunt.com.