Чат-боти захопили світ. Їх успішно використовують в найрізноманітніших бізнес-нішах, тим самим дозволяючи економити й вирішувати величезну кількість задач. За даними Oracle 36% компаній вже використовують цю технологію, а 44% планують впровадити її у найближчому році.
У цьому матеріалі Jam Development знайомить з перевагами і завданнями чат-ботів і розповідає, навіщо вони потрібні вашому бізнесу.
Головні переваги чат-ботів
Чат-бот — програма-помічник, що дозволяє комунікувати з користувачем за заздалегідь прописаним сценарієм.
Спілкування з чат-ботом — це імітація спілкування з живою людиною. Ви ведете діалог, задаєте питання і отримуєте відповіді, відчуваючи, що по той бік екрану не машина, а реальний співрозмовник. Саме залученість і створення ефекту живої комунікації — одні з головних переваг чат-ботів. Нехай ви й розумієте, що говорите з роботом, такий живий діалог спонукає до більш близького спілкування.
Залученість — головна відмінність чат-бота від мобільного додатка. Обидві технології транслюють однакову логіку. Однак замість інтерфейсу смартфона бот використовує діалоги з віртуальним співрозмовником.
По суті чат-бот — це гілка дій, в яку закладений заданий вами алгоритм. Безумовно, у цього алгоритму є якась інтелектуальна стеля. Однак у просунутих ботів вона дуже висока, і у більшості випадків, правильно задаючи питання, ви завжди отримаєте на нього швидку і правильну відповідь.
Визначилися з доцільністю бота та вирішили створити його самотужки? Обирайте один із цих онлайн-конструкторів. Щоб в них розібратися, навички програмування не потрібні.
Причини появи чат-ботів
Перші боти створювалися вже більше 50 років тому, проте стали популярними лише в останні роки. Чому? Ось кілька причин:
- складні, громіздкі сайти, де насилу знаходиш потрібну інформацію;
- проблеми з класичними каналами комунікації;
- гостра необхідність у грамотному і швидкому пошуковику;
- важливість швидкості обслуговування: швидко поставив запитання — швидко отримав на нього відповідь;
- прагнення користувачів до самообслуговування, небажання обговорювати певні питання з іншими людьми.
Наприклад, коли мова йде про банківську, ресторанну, готельну, туристичну сфери.
Різновиди чат-ботів і завдання, які вони вирішують
Залежно від платформи, на якій вони створюються, чат-боти діляться на:
- Телеграм-боти;
- боти в Facebook Messenger;
- боти в Viber;
- боти в Whats Up;
- боти в Slack та інші.
Плануєте взаємодіяти з користувачем одразу на всіх платформах? Є ймовірність, що це його відштовхне. Більш ефективно сконцентруватися на основному каналі, який активно використовує ваша аудиторія, і не витрачатися на просування всіх одразу.
Найчастіше чат-боти вирішують два основних види бізнес-завдань:
- внутрішні, до яких належать звітність, on-boarding нових співробітників й автоматизацію рутинних процесів;
- зовнішні, серед яких — продажі, відповіді на питання, опитування клієнтів та оплата рахунків.
Розберемо основні з них.
1. Продажі
Чат-бот — ефективний і зручний додатковий канал продажів. Адже він може задати всі необхідні питання клієнту, а потім сформувати для нього персональну пропозицію. Якщо ж користувач визначився, що саме хоче купити, віртуальний співрозмовник знайде потрібний товар і уточнить контакти для доставки.
2. Автоматизація рутинних процесів
Чат-бот легко впорається з технічною підтримкою вашого бізнесу 24/7. Мова про ті самі найпоширеніші питання користувачів. Однак будьте уважні: обов’язково додайте у бот зв’язок з реальним менеджером.
3. Опитування та сегментація
Чат-бот — вправний помічник в сегментації вашої цільової аудиторії. За допомогою питань він дізнається її потреби і запропонує саме той сервіс, який здатний вирішити проблеми користувача.
4. Розсилка
Чат-бот може відправляти розсилки тим користувачам, які вже взаємодіяли з вашою компанією. З його допомогою ви відправлятимете промо-матеріали, корисну інформацію без будь-яких рекламних цілей або сповіщення.
5. Економія
Один ефективний чат-бот може замінити десятки, а то і сотні співробітників. Вклавшись у його розробку один раз, ви економите на зарплатах на довгі роки вперед.
Висновок
Яку б мету ви не переслідували, створюючи бота, для початку задайте собі одне питання: чи потрібен він вашій аудиторії? Чи корисне користувачеві те завдання, яке вирішує чат-бот? Якщо не знаєте напевно, досліджуйте, дізнавайтеся, задавайте питання (до речі, допомогти в цьому можуть знову-таки чат-боти) і тільки потім починайте розробку.
Відповісти на питання, закладене у назві статті, хотілося б так: чат-бот стане ефективним бізнес-інструментом в умілих руках і в тому випадку, якщо він вам дійсно необхідний.
Розробка телеграм-ботів — це те, на чому спеціалізується наше агентство.
Jam Development створює автоматизованих помічників, які можуть працювати з APi (інтегруватися з сайтами), приймати оплати, забезпечувати бронювання послуг та багато іншого.