Чат-боти: хайп або ефективний бізнес-інструмент

Чат-боти захопили світ. Їх успішно використовують в найрізноманітніших бізнес-нішах, тим самим дозволяючи економити й вирішувати величезну кількість задач. За даними Oracle 36% компаній вже використовують цю технологію, а 44% планують впровадити її у найближчому році.

У цьому матеріалі Jam Development знайомить з перевагами і завданнями чат-ботів і розповідає, навіщо вони потрібні вашому бізнесу.

Головні переваги чат-ботів

Чат-бот — програма-помічник, що дозволяє комунікувати з користувачем за заздалегідь прописаним сценарієм.

Спілкування з чат-ботом — це імітація спілкування з живою людиною. Ви ведете діалог, задаєте питання і отримуєте відповіді, відчуваючи, що по той бік екрану не машина, а реальний співрозмовник. Саме залученість і створення ефекту живої комунікації — одні з головних переваг чат-ботів. Нехай ви й розумієте, що говорите з роботом, такий живий діалог спонукає до більш близького спілкування.

Залученість — головна відмінність чат-бота від мобільного додатка. Обидві технології транслюють однакову логіку. Однак замість інтерфейсу смартфона бот використовує діалоги з віртуальним співрозмовником.

По суті чат-бот — це гілка дій, в яку закладений заданий вами алгоритм. Безумовно, у цього алгоритму є якась інтелектуальна стеля. Однак у просунутих ботів вона дуже висока, і у більшості випадків, правильно задаючи питання, ви завжди отримаєте на нього швидку і правильну відповідь.

Визначилися з доцільністю бота та вирішили створити його самотужки? Обирайте один із цих онлайн-конструкторів. Щоб в них розібратися, навички програмування не потрібні.

Причини появи чат-ботів

Перші боти створювалися вже більше 50 років тому, проте стали популярними лише в останні роки. Чому? Ось кілька причин:

  • складні, громіздкі сайти, де насилу знаходиш потрібну інформацію;
  • проблеми з класичними каналами комунікації;
  • гостра необхідність у грамотному і швидкому пошуковику;
  • важливість швидкості обслуговування: швидко поставив запитання — швидко отримав на нього відповідь;
  • прагнення користувачів до самообслуговування, небажання обговорювати певні питання з іншими людьми.

Наприклад, коли мова йде про банківську, ресторанну, готельну, туристичну сфери.

Різновиди чат-ботів і завдання, які вони вирішують

Залежно від платформи, на якій вони створюються, чат-боти діляться на:

  • Телеграм-боти;
  • боти в Facebook Messenger;
  • боти в Viber;
  • боти в Whats Up;
  • боти в Slack та інші.

Плануєте взаємодіяти з користувачем одразу на всіх платформах? Є ймовірність, що це його відштовхне. Більш ефективно сконцентруватися на основному каналі, який активно використовує ваша аудиторія, і не витрачатися на просування всіх одразу.

Найчастіше чат-боти вирішують два основних види бізнес-завдань:

  1. внутрішні, до яких належать звітність, on-boarding нових співробітників й автоматизацію рутинних процесів;
  2. зовнішні, серед яких — продажі, відповіді на питання, опитування клієнтів та оплата рахунків.

Розберемо основні з них.

1. Продажі

Чат-бот — ефективний і зручний додатковий канал продажів. Адже він може задати всі необхідні питання клієнту, а потім сформувати для нього персональну пропозицію. Якщо ж користувач визначився, що саме хоче купити, віртуальний співрозмовник знайде потрібний товар і уточнить контакти для доставки.

2. Автоматизація рутинних процесів

Чат-бот легко впорається з технічною підтримкою вашого бізнесу 24/7. Мова про ті самі найпоширеніші питання користувачів. Однак будьте уважні: обов’язково додайте у бот зв’язок з реальним менеджером.

3. Опитування та сегментація

Чат-бот — вправний помічник в сегментації вашої цільової аудиторії. За допомогою питань він дізнається її потреби і запропонує саме той сервіс, який здатний вирішити проблеми користувача.

4. Розсилка

Чат-бот може відправляти розсилки тим користувачам, які вже взаємодіяли з вашою компанією. З його допомогою ви відправлятимете промо-матеріали, корисну інформацію без будь-яких рекламних цілей або сповіщення.

5. Економія

Один ефективний чат-бот може замінити десятки, а то і сотні співробітників. Вклавшись у його розробку один раз, ви економите на зарплатах на довгі роки вперед.

Висновок

Яку б мету ви не переслідували, створюючи бота, для початку задайте собі одне питання: чи потрібен він вашій аудиторії? Чи корисне користувачеві те завдання, яке вирішує чат-бот? Якщо не знаєте напевно, досліджуйте, дізнавайтеся, задавайте питання (до речі, допомогти в цьому можуть знову-таки чат-боти) і тільки потім починайте розробку.

Відповісти на питання, закладене у назві статті, хотілося б так: чат-бот стане ефективним бізнес-інструментом в умілих руках і в тому випадку, якщо він вам дійсно необхідний.

Розробка телеграм-ботів  це те, на чому спеціалізується наше агентство.

Jam Development створює автоматизованих помічників, які можуть працювати з APi (інтегруватися з сайтами), приймати оплати, забезпечувати бронювання послуг та багато іншого.